Sportul mintii … Fotbalul

src=\”https://popescubogdan.wordpress.com/wp-content/uploads/2009/06/1238415465-sc-301.jpg\”

Stăţi tunăţi pă diseara. Sănzaţional vă spui. Fotbalul e sportul minţii uăi pretini.

Seara a venit … omu negru n\’a sosit.

El (in cele ce urmează reprezentând mai multi ei) se intoarce acasa dezamagit pentru ca nu a mai prins, frate, bilete la meciul Romania – Sebia. Desi bisnitarii le vindeau la suprapret romanasii nostrii au gasit ceva bani ca sa-i dea pentru un spectacol cum se cuvine cu Mutu in rol de super stea pe gazonul din Constanta.
Daca tot se intoarce acasa nu vine de nebun si de unu singur in acelasi timp, isi mai aduce cu el si prietenii, toti bravi bautori de bere si de scuipat samantza. Ea trebaluieste prin casa.

Cioc – cioc se aude o bataie puternica in usa:

Familia Pralea

EL: Dăşchide făi ca mi-am uitat chiile in buzunaru de la jaka aialalta.
EA: Haules mo ca cade usa din ţâţână. Haules că viu acu.
EL: Hăidii făi că am bagaje grele cu mine. Vrei să dau in hernie?
EA: Hai adus d‘ale gurii?
EL: Da fă, dăschide mai repede.

Usa se dăşchide şi intră el cu 3 baxuri de bere la 2 lâtrii şî cu prechinii după el. Ăştia rad şi se grăbesc la televizor.

Familia Gavrila

El deschide frumos usa. Nevasta il asteapta in prag si-l întreabă:
– Ai găsit bilete?
– Nop, dar am venit cu prietenii sa vedem aici meciul.
– A, nici nu v-am văzut, spune nevasta uitându-se către musafiri. Intrati … intrati!
Ea le aduce frumos niste beri cat timp ei se asează confortabil la tembelizor. Baieţii încep să faca pronosticuri

Familia Pana

El e uşor ametit.
Ea: Fir-ai să fi? Iar te-ai îmbătat?
El (hăc): Aaaa … borf … nu, e de la seminte …. borf. Am venit cu prietenii sa vedem meciu ca n-am mai găsit bilete. În spatele lui se vad vreo 5 moci ametite de bere, foca si alte cele.
Ea (atingând făcăleţul cu grijă): Ieşi afara beţivule. AFARĂĂĂĂĂ!

Toţi fug pe scări şi se opresc in prima cârciumă sa vada meciul.
El: Lasati băieti că e mai bine asa. Ne tinea din scurt vrăjitoarea.
Ei: Hhahahahhahahhahha!

Începe meciul. Mutu e frezat cum trebuie, iar toata lumea e încrezătoare. Tre sa batem.

Familia Pralea:

El: Hai Mutule măncaţi-aş pu%a ta. Bago-n aţe. Le rupem capu Lobi tată. Tu ieşti pisica.
Un prieten: Aşa Praleo dă-te-n piz%¤ mătii. Bine ai zis. Hai Mutule.
Alt prieten: Praleo, hai pus berea la răce?
El: Fă, futu#i neamu tău. Hai făcut toate cele trebuincioase pentru musăfirii tăi. Trăci de pune berea la răce si mai prăjăstă nistă sămînţă fă.
Ea: Acuş mo că tare mă mai alînţî.

Familia Gavrilă:

Băieţii strigă in cor: RO-MÎ-NI-A. RO-MÎ-NI-A.
El: Puiu te uiţi cu noi la meci.
Ea: Nu! Uitaţi-vă voi. Eu merg sa ma uit la un film. Hai Romînia.
El: Să mai treci pe la noi.

Familia Pana …. adica domnuPana:

El: Barman, un Ursus că e sponsor oficial, hehehehehe.
Un prieten: Ba Pana? Cît se termină?
El: Batem noi, batem noi.

E pauză. Romînia – Serbia – 0 – 2

Familia Pralea

Piranda tocmai ce intra in sufragerie aducînd al 5 rînd de beri.
El: Făi e numa vina ta făi. Ai făcut farmece ca să nu ma bucur de vectore fă.
Alt preten: Da Praleo. Ea e de vina.
Pralea: Pă ea bă.

Piranda îşi ia vreo douăji de pumni in cap si fuge din cameră.

Familia Gavrila:

Toti stau cu capul în pămînt si fetele adîncite în tricolor.
El: Avem ghinion băieti. Nu mai e echipa noastră ca pe vremea lu Hagi.
Prietenii în cor: Da mă Gavriluţ. Asa e.

Domnu Pana:

– Încă un Ursus barman.
Un prieten: La a cîta esti Pănoiule?
El: A 14-a. Nu te teme că rezist eu, ăştia se cam fac de rîs pe teren, da eu rezist bă că am antrenament nu ca ăştia.

Finalul meciului îi tine pe toti cu sufletul la gură:

Familia Pralea:

El (strigînd ca un butoi răguşit): Hăidăă … uăăăăăfffff …. hăi cu golu. Facem egal cu prostovanii ăştia. Făăăăi undi ti băgaşi ca ti-o capeti iară.
Ea (cu casca de protectie pe cap): Nu mă ascund de tine mo.
Arbitrul fluiera finalul. Scor final Romînia – Serbia – 2 – 3
El: Făi ti-ai acoperit tu capul da-ţi dau la ficăti. Vrăjitoareoooooooo!
El impreună cu toţi prekinii fug după piranda vinovata că a pierdut Romînia.
Ea: Sărîţi că mă homoară. Sărîţi.
Un prekin: O să-ţi sară ţiie dînţââ făăăăăăăă. Vrăjitoareo.

Familia Gavrilă:

Unii prieteni plâng, alţii râd.
El: Asta e … o adunătură de rataţi.
Ea: Cât s-a terminat.
El: Am luat-o pe coajă.
Ea: Îmi pare rău.
El: N-are de ce.

Domnu Pană e deja rupt de beat căzut sub masă. Knock-out la fel ca echipa natională.

(Ma opresc din a scrie cu diacritice pentru ca pierd multa vreme)

Acum stau si ma gandesc.
Intradevar fotbalul e un sport al mintii cel putin la noi in tara. Spun asta pentru ca la noi se acorda mult prea multa atentie exact unde nu trebuie si asta pentru ca suntem mani\”pulati\” de toate televiziunile imbacsite de banii bastanilor din fotbal.

Ce este fotbalul la noi? Cate satisfactii ne-a adus noua fotbalul in afara de o cupa a campionilor europeni acum peste 20 de ani si o urma de speranta la World Cup 94 cand generatia lui Hagi a stralucit un pic? Nici una!

Nimic nu este fotbalul la noi. La stirile din sport vedem de fapt stiri din fotbal pentru ca acolo se investesc cei mai multi bani, de acolo iese ciolanu gros, de acolo se face rateingul, acolo se uita tot omu si asta pentru ca numai de fotbal este informat. Nimic altceva.

Castigam medalii la handbal feminin, luam cupa campionilor europeni si cupa cupelor constant. Nationala feminina de handbal ajunge tot timpul sus, mult mai sus decat va ajunge vreodata nationala de fotbal de \”stele si impresii\” In handbal vezi daruire si munca si spectacol.

Castigam medalii la gimnastica. De curand era o problema ca poate nu castigam aurul. Ne-am obisnuit deja cu medaliile la gimnastica se pare, insa despre gimnastica vedem o stire la o mie. Fetele la individual se claseaza mai tot timpul pe podium, insa nu intereseaza pe nimeni pentru ca nu de acolo ies banii. Nu se investeste acolo unde avem rezultate ci acolo unde nu avem pentru ca asa suntem noi … batuti in cap.
Aaaaa, nu noi, nu va grabiti sa-mi sariti in cap, ci prostii astia cu bani de la noi din tara, pentru ca toti sunt prosti. Unu nu e destept. Daca-mi aratati un destept care investeste in fotbal in Romania eu merg la el si ii pup picioarele. Numa prosti parveniti care cu ajutorul televiziunilor indobitocesc si pe altii.

Nu inteleg cum mii de oameni merg pe stadion sa sustina pe vant, ploaie sau frig niste lepre. Stai sa ma gandesc un pic. Merg la un meci de UEFA si dau 300 de lei pe bilet. Stau in ploaie, vant si tremur de ma cac pe mine. Ma imbulzesc la intrare. Urlu pana imi sar plamanii din piept. Ma enervez ca pierd favoritii. Impreuna cu prietenii ne luam la bataie cu adversarii. Ajung sa platesc amenda.
Pentru ce frate sa fiu asa fanatic? Ce imi iese mie din toata afacerea asta, ca jucatorilor le iese purcoiu de bani. Eu cu ce ma aleg? Cu dosar penal pentru ca sunt fanatic dobitoc si o raceala puternica de la stat in ploaie, plus banii dati pe bilet, plus amenda. Cam proasta afacerea nu? Poate ma mai aleg si cu un ochi vanat.

Unde mai pui ca dupa un meci ca cel de sambata vuieste presa, televiziunea, tot pana te saturi. Ajung sa disece in 5 fiecare secunda a meciului.

Prin reducere la absurd ca in generala la geometrie sa presupunem ca dum
inica nationala de handbal a romaniei a castigat campionatul mondial iar nationala romaniei de fotbal a luat bataie intr-un amical de la Tadjikistan. Luni in presa pe prima pagina mare:

Romania a castigat campionatul mondial de handbal: Felicitari fetelor. detalii in pagina 2.
apoi un pic mai jos … tot pe prima pagina: Romania infranta de Tadjici, detalii in paginile 3,4,5,6,7,8,9.
In pagina 10 gasim declaratiile lui Mitica si a lui Sandu.
In pagina 11 parerea lu\’ ciobanu de Becali.
In pagina 12 detalii de la hair-stylistul lui Mutu despre cum a pregatit acesta frizura din ziua meciului.

Asa e la noi. De cac#t.

Apropo de commentul tau Cami. Intradevar am dat din bushi pe muzica si nu m-am uitat deloc la meci. Sper ca acum intelegi de ce nu ma uit. M-am saturat de stirile din fotbal si de fotbalul din stiri. Ma uit la Eurosport la patinaj artistic, la handbal, la gimnastica, la curling, la popice, la biliard, la oina, la aruncatul cu maslina, dar sa nu mai aud de fotbalul din tara noastra ca mi se face rau.

p.s.: care e faza cu corect gramatical ca nu m-am prins. am scris ceva incorecticeste gramaticeste?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 comentarii pe “Sportul mintii … Fotbalul”

  1. Anonim Says:

    da uai da tu nu te uitasi. ierai pe la scluburi si te dantuiai. lasa ca te vazui ieu cum dadeai din buci cu pritena matale.
    deci ce tie nuti place altuia nui fache.

    ps nu mi-am dat seama cat de greu e scrii „corect gramatical” pana acum 😀

  2. Anonim Says:

    sunt un pic confuza acum…cand am scris comment-ul nu erau decat 2 propozitii in post. asta se multiplica singur????
    faza cu gramatica: vroiam sa spun ca pana acum nu m-am prins cat de greu e sa incerci sa exprimi in cuvinte scrise limbajul colorat al semenilor nostri. felicitari ca tu reusesti. pe mine ma ia cu dureri de cap dupa 2 propozitii.

  3. Anonim Says:

    Limbajul colorat al semenilor nostri la fel de colorati :)). Super tare (ca sa nu mai vorbesc ca m-am amuzat copios) pledoaria ta impotriva intoxicarii cu fotbal la care suntem supusi in fiecare zi. Macar de ar fi intr-adevar fotbal, dar din pacate este doar o gluma proasta. Acestea fiind spuse ma duc la tv ca incepe uefa 😀


Lasă un comentariu